Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny” – wsparcie rozwoju mowy dzieci na każdym etapie
W dzisiejszych czasach prawidłowy rozwój mowy u najmłodszych jest jednym z kluczowych elementów ich ogólnego rozwoju i edukacji. Innowacyjny i kompleksowy projekt edukacyjny – „Alfabet Logopedyczny”, to inicjatywa mająca na celu wspieranie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w rozwijaniu prawidłowej mowy, umiejętności słuchowych oraz motoryki artykulacyjnej.
Głównym celem „Alfabetu Logopedycznego” jest troska o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie działań profilaktycznych w zakresie logopedii.
Projekt skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, a jego realizacja odbywała się podczas zajęć logopedycznych, prowadzonych przez Joannę Pełdiak
„Alfabet Logopedyczny” ma na celu osiągnięcie wielu istotnych efektów, m.in.:
– Podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, co przekłada się na wyraźne i poprawne mówienie.
– Usprawnienie aparatu oddechowego, co jest fundamentem prawidłowej artykulacji.
– Poszerzenie słownictwa czynnego i biernego, co wspomaga rozwój komunikacji.
– Ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na zadaniu.
– Rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu oraz percepcji słuchowej.
– Podnoszenie sprawności motoryki małej i dużej.
– Kształcenie wrażliwości słuchowej i pamięci słuchowej.
„Alfabet Logopedyczny” to ambitny i ważny projekt, który ma szansę znacząco wpłynąć na rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych najmłodszych. Wspierając prawidłowy rozwój językowy dzieci, możemy zapewnić im lepszy start w szkole i dalszym życiu.
Realizator innowacji: Joanna Pełdiak